wtorek, września 28, 2004

CRM za friko?

SugarCRM udostępnia swe usługi w zakresie automatyzacji funkcji sprzedaży (saleforce automation soft. - aplikacja klasy CRM) na zasadzie open source bazując na technologii LAMP. Dochody zamierza czerpać z płatnego wsparcia (ok.. 150 dolarów za pierwszy rok, potem 240) oraz szkoleń. Założycielami firmy są byli pracownicy E.piphany. Produkt posiada możliwość importowania danych z popularnych produktów CRM segmentu średniego np. Salesforce.com, Microsoft CRM. Podejście to jest podobne do swego rywala ComPiere (ma aplikacje open source ERP i CRM). Plany nowych produktów: Sugar Marketing, Sugar Service.
Gartner ocenia dojrzałość rynku aplikacji biznesowych bazujących na open source jako "embrionic" - używa go mniej 1% przedsiębiorstw małych i średnich. Powód - brak standardów, duże koszty stworzenia i wejścia na rynek aplikacji o tak dużym rozmiarze. Dodatkowo wymagania implementacyjne (dostosowawcze) wynikające z potrzeby przykrojenia aplikacji CRM dla wdrożenia w dużej firmie są znaczne i to niezależnie od modelu biznesowego wytwarzania oprogramowania. Poza tym konkurencja Siebel i PeopleSoft nie śpi.
Wg. http://www.linuxworld.com.au/index.php?id=1783844912&eid=-50

Brak komentarzy: