czwartek, maja 19, 2005

MS Office staje się aplikacją kliencką

Computerworld | MS Office to become front-end option for more app users
Powoli się spełnia marzenie MS, aby jego aplikacja biurowa MS Office stała się aplikacją kliencką dostępu do centralnych aplikacji. Dwa tygodnie po ogłoszeniu przez MS i SAP AG kimunikatu o wspólnych pracach nad dostępem MS Office do ERP SAP-a (projekt Mendocino) mamy kolejną informację, że dwie firmy i2 (SCM) oraz Interwoven (CMS) ogłosiły projekty wspólnej intergracji swoich produktów z MS Office.
Chodzi głownie o to aby móc aktualizować danymi z np. MS Excela aplikacje centralne np. ERP.

Co to daje MS:
  1. wiaże klienta z pakietem MS Office
  2. wymusza na nim częste upgrade-y
Wady:
  1. duży narzut i czasochłonność
  2. są inne rozwiązania np. connector-type tools
  3. zwiazanie się jednym dostawcą MS Office
  4. sam MS daje inne roziwązanie poprzez wsparcie w MS Office technologii XML

Przechwałki Google

Na sympozjum Gartner'a Google Chief Executive Officer Eric Schmidt przechwalał się na temat ducha innowacyjności w swojej firmie. Pracownicy G mogą poświęcic około 20% swego czasu na prace nie związane z aktualnie prowadzonymi przez nich tematami. Firma jest otwarta na wszelkiego rodzaju pokazy i programy demo (demonstrujące jakieś ciekwae i orginalne pomysły). Firma zdecydowała się implementować MySQL jako swój backend mimo nacisków na jakąś "komercyjną" bazę danych. Firma zatrudniła dwóch współracowników Mozilla (Ben Goodger i Darin Fisher) w celu uniezależnienia swoich rozwiązań od rodzaju przegladarki.

Słoneczna współpraca

MS i Sun podsumowały roczny czas jaki upłynął od ogłoszenia wspólnej inicjatywy współpracy między tymi firmami. Przez ten czas wiele się dobrego działo, ogłoszone konkretne rozwiązanie związane z zarządzniem między tymi platformami.

OASIS znowu miesza (tym razem w konfiguracji)

Pod naciskiem IBM grupa OASIS planuje zająć się szybko XML schematami umożliwiającymi opisanie zasobów oraz zależności związanych z instalacją oprogramowania na wielu platformach (jak się łatwo domyśleć MS nie bierze w tym udział, bo nie ma takich potrzeb). Wydaje się, że ten temat jest ważny dla IBM z uwagi na jego utylitarność (możliwość wykorzystania przy projektach open-source instalowanych na róznych paltformach od Intela aż po mainframe). Być może OBM nie jest zadowolony z produktu SCM, któy dostał w "spadku" po przejęciu firmy Rational.

Co znowu z ZEND-em?

ZEND ogłosił, że niebawem będzie rozprowadzał za darmo przez OTN pakiet Zend Core for Oracle. Dochody firma będzie czerpała z serwisu. Pakiet ma za zadanie uprościć proces instalacji i konfigurowania PHP do Oracle. Dostępne wersje: Linux (Red Hat, Suse), AIX, Sun Solaris. W przyszłym roku planuje się pakiet dla Windows XP/2003.

poniedziałek, maja 16, 2005

MS i Phulips - współpraca

BetaNews | Windows Media Gets Philips Backing: "Windows Media Gets Philips Backing
By Nate Mook, BetaNews
May 12, 2005, 11:37 AM

Windows Media is continuing its march to ubiquity. Electronics manufacturer Philips has signed a pact with Microsoft to include Windows-based digital rights management technology in its semiconductors and consumer products. Microsoft has already forged similar deals with a number of other hardware makers.

The agreement means Windows Media Video and Audio version 10 will be natively supported by hundreds of products, including digital media receivers, personal video recorders and portable audio players, which use Philips' Nexperia family of multimedia semiconductors.

'The breadth of available content in Windows Media format continues to grow exponentially, and Philips has extended the reach of that content significantly by adding support across such a wide range of technology and consumer electronics products,' said Microsoft vice president Amir Majidimehr in the announcement.

For its consumer lines, Philips has pledged to makes it products PlayForSure verified, meaning they will seamlessly work with Microsoft's Windows Media formats. Philips will also support Microsoft's Janus DRM technology for subscription services, like those offered by Yahoo and Napster.

Philips plans to extend Windows Media even further to in-car entertainment systems and high-definition digital television sets by the end of the year."