poniedziałek, czerwca 22, 2009

Microsoft bezpieczny?

“Pigs fly?” nieprawdopodobne, ale MS uzyskuje coraz lepsze notowania u znawców bezpieczeństwa.  Za sprawą wdrożenia procesu wytwórczego Security Development Lifecycle (SDL). “Complexity is enemy of scurity”. Ciekawa książka “Writing Secure Code”, mam ją po polsku. Bezpieczeństwo łatwiej zapewnić gdy koduje jeden człowiek (PGP), podobny przykład Adobe Acrobat – wraz z pojawieniem się poszerzonej funkcjonalności i większej popularności pojwaiły się błędy. Z drugiej strony przywiązywanie zbyt dużej wagi do bezpieczeństwa nie poparte o solidne podstawy teoretyczne i warsztat narzędziowy spowoduje, opóźnienie oddania produktu i oddanie inicjatywy w ręce konkurencji. Z kolei produkty uważane za super bezpieczne np. qmail nie znalazły powszechnego zastosowania  z uwagi na skromną funkcjonalność. W oprogramowaniu czasami warto poblefować – ludzie chętnie płacą za funkcjonalność bo ją widać a rzadziej chcą płacić za wbudowane bezpieczeństwo.

Z innej beczki – nowe przeglądarki muszą się liczyć ze standardami w tym z nadchodzącym HTML 5 - http://news.cnet.com/8301-17939_109-10266230-2.html?tag=nl.e776

Google DOCS – można pobrać przy pomocy skryptu: http://lifehacker.com/5296814/grab-all-your-google-docs-with-a-python-script

Edytor TED –mały i szybki - http://jsimlo.sk/notepad/features.php

Google Book – to działa - http://books.google.com/books?id=GgJN2CC_2s4C&printsec=frontcover&dq=Pro+Javascript&ei=1k8_SvmoGIzqzATZmZHIAw&hl=pl

Nowinki w świecie przegladarek internetowych:

  • Opera – nowa wersja 10 jest bardzo szybka (mimo, że to beta) i jest wyposażona w możliwości  serwera mechanizm UNITE. M.in. współdzielenie plików, muzyki, czat, karteczki oraz serwer internetowy. Jest to wersja beta, co z tego wyjdzie zobaczymy.
  • Mozilla postępuje podobnie – udostępnia JetPack - https://jetpack.mozillalabs.com/

Jak podejmować decyzje?  – byle nie za szybko – taka jest rada artykułu.  Lepiej trochę poczekać i przygotować sobie plan rozwiązania w trzech krokach (powtarzanych iteracyjnie):

  • obserwacja – zbieraj dane i szukaj jakichś powielarnych wzorców i zdarzeń,
  • interpretacja – badaj to co widzisz i słyszysz, spróbuj wymyśleć hipotezy na temat co się właściwie dzieje,
  • interwencja – działanie skierowane w celu wypróbowania kolejnych hipotez

Brak komentarzy: