Chodzi o HTML5 i powiązana z nim adaptacje tego standardu w urządzeniach mobilnych. Nikt nie wątpi, że HTML5 oraz urządzenia mobilne są powiązane ściśle z dwiema firmami: Apple (jest aktualnym liderem) i Google (goni za liderem). Obie firmy inaczej postrzegają proces tworzenia aplikacji mobilnych: Apple stawia na aplikacje natywne (kupowane przez sklep), Google na aplikacje webowe wykonane w HTML5. Mimo to firma Apple stawia mocno na implementację standardu HTML5 w swoich urządzeniach widząc w nim suplement wielu zamkniętych technologii choćby flash-a. Dodatkowo Apple będąc samowystarczalnym w zakresie sprzętu i oprogramowania kładzie nacisk na maksymalne wykorzystanie akceleracji sprzętowej w swym systemie operacyjnym iOS – dzięki temu aplikacje HTML5 działają bardzo szybko. Jest jeszcze jeden fakt o którym się mało mówi dochód ze sprzedaży aplikacji w sklepie internetowym Apple odbija się małym wpływem na zyski firmy (stanowi 1% przychodów). Google chce walczyć z Apple – w związku z tym dziwi tak małe zaangażowanie w optymalizację przeglądarki pod kątem HTML5. Na podstawie materiałów z The Register.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz