- Najciekawsze artykuły z zdnet (lista).
- Materiały z TechEd:
- Australia - http://www.msteched.com/2010/Australia/WEB204
- N. Zelandia - http://www.msteched.com/2010/NewZealand/WEB304
- Europa - http://www.msteched.com/2010/Europe/
- Punkt startowy do chmur w MS - https://windows.azure.com/Default.aspx
- Serwis betanews “I sold my soul to Google, can I get it back?”- Interesujący artykuł na temat roli Google w Internecie. Wiele osób poświęca swoją prywatność dla funkcjonalności dostarczanej przez Google. Bezpłatne serwisy Google stoją w sprzeczności z modelem biznesowym wielu firm komercyjnych produkujących zawartość i korzystających z praw intelektualnych. Przed tym ostrzegał już w latach 70 Bill Gates “Google sprawia, że usługi oparte o opłaty i subskrypcję stają się bezpłatne”. Model biznesowy G jest oparty o usługi dostarczane za darmo – ktoś tworzy zawartość (treść) lub inne dobra intelektualne, a firma Google owija to w możliwość wyszukiwania, dodaje też reklamy. Firma G. nie wytwarza żadnej treści, cały jej biznes polega na pasożytnictwie (kanibaliźmie). Z drugiej strony firmy wytwarzające wartościowe treści są zainteresowane w ich sprzedaży i udostępnieniu, tutaj Google jest monopolistą (wszędzie na całym świecie jego udział na rynku wyszukiwarek lokalnych informacji waha się od 60 do 70%). Dlatego twórcy cennej i ciekawej treści płacą Google za udostępnienie informacji o istnieniu takiej treści, bez tego zawartość jest niewidoczna w Internecie. Obrońcy Google przywołują przykład telewizji – oglądamy ją za darmo (no nie całkiem tak jest w Polsce) dzięki reklamom. W przypadku TV mamy do czynienie a małą grupą dostawców zawartości one też muszą zapłacić za dostarczone im programy. W przypadku Internetu jest trochę inaczej, dostawców treści jest bardzo dużo.
poniedziałek, grudnia 13, 2010
Ciekawe w poniedziałek
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz