Co można zaoferować naszym klientom? Można i to wiele za niewielkie pieniądze. Oczywiście nie będą to aplikacje klasy MS Exchaneg czy IBM Notes. Na początek trzeba ustalić na jakie wsparcie techniczne (spolszczenie) i prawne (czy możne użyć ich aplikacji do celów komercyjnych) możemy liczyć od dużych firm oferujących aplikacje internetowe Web 2.0 i działające na rynku polskim.
Oto propozycje bazujące na typowych zintegrowanych aplikacjach Web 2.0:
- Po pierwsze można udostępnić wspólny kalendarz w oparciu o jakiś standard internetowy Web 2.0 (np. z MS lub Google - ważne jest to, żeby był spolszczony; można się zwrócić do biur przedstawicielstw tych firm w Polsce).
- Wprowadzenie innych pojedyńczych elementów współpracy portalowej np. wpółdzielenie dokumentów lub arkuszy.
- Pomysł ten można rozwinąć poprzez wprowadzenie więcej elementów portalowych (znowu tu mamy wybór: MS Live lub Google Apps 4U Domain) na poziomie koopercji między klientami i nami oraz zintegrowanie ich między sobą.
Inne pomysły nie będące w ofercie zintergrowanej Web 2.0 dostępnej przez duże firmy a mające korzenie w projektach open-source. Przy wyborze należy kierować się nie tylko samym projektem, jego zawartością i wartością merytoryczną ale również jego dojrzałością i możliwością rozwoju (nie ma sensu wchodzić w projekt tworzony przez małą grupę programistów):
- Wprowadzenie do naszych stron elementów RSS lub nawet SPA (Single Page Agregator) - udostępniających skrót najważniejszych aktualnych informacji prezentowanych w naszym portalu.
- Raporty w oparciu o GLX z LogicXML.
Lepsze wykorzystanie technologii telefonii internetowej oferowanej przez SKYPE poprzez integrację jej z naszymi aplikacjami (Skype API).
Skorzystanie z oferty krajowej firmy LeftHand oferującej swój produkt klasy CRM.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz