piątek, listopada 18, 2005

Google Base

Firma Google ciągle eksperymentuje z nowymi (i nie całkiem nowymi) ponysłami. Ostatni pomysł to inicjatywa Google Base - oznacza to, że firma chce udostępnić w Internecie narzędzia i zasoby do przechowywania i przeszukiwania ogromnych ilosci informacji (które można skategoryzować w celu ułatwienia przeszukiwania). O to wszystko za darmo. pewnym utrudnieniem jest wymóg aby przed opublikowaniem informacji najpierw nadać jej etykietki (labels) i następnie ją opisać atrybutami (terms). W ten sposób G dobitnie zademonstrował swoje chęci wejscia w obszar tzw. user-generated content and tagging - tj. generowania zawartosci i jej etykietowanie znane choćby z takich serwisów jak Del.icio.us social-bookmarking site i Yahoo's Flickr photo-sharing site. Jest to pewien zwrot w polityce firmy, która zwykle udostępniała indeks wyszukiwania danych w Internecie. Teraz udostępnia możliwosć publikowania swych inofrmacji. Czym nie jest GB - nie jest serwisem dla użytkowników zajmujących się wyszukiwaniem informacji ani nie jest serwisem ukierunkowanych reklam (online classified-ads service). W publikowaniu informacji na GB firma Google kieruje się swoją własną polityką.

Brak komentarzy: