poniedziałek, stycznia 03, 2005

Nowy ROK, nowe problemy

  • Udało mi się w końcu przemigrować dane z MS SQL Servera 2000 do Oracle 9i. DTS nie działa prawidłowo: dodaje do nazwy tablicy nazwę użytkownika "WAWRZYNCZYK_M"."TABLICA" (można to wyprostować przez zmianę nazwy "TABLICA" poleceniem "rename 'TABLICA' to tablica"), w haśle podłączenia do bazy zmienia nazwę uzytkownika na duże litery ("WAWRZYNCZYK_M"). Po długiej walce udało się utworzyć pustą tablicę SPRZET.
  • Dalej pomógł mi VFP 8.:
  1. stworzyłem połączenie do oracle (poprzez DSN),
  2. stworzyłem widok zdalny 'komputery' bazujący na w/w tablicy w MS SQL,
  3. stworzyłen widok zdalny 'ora_sprzet' do takiej samej tablicy w Oracle, trzeba pamiętać o wypełnieniu zakładki 'UPDATE',
  4. otworzyłem widok 'USE ora_sprzet' i wykonałem ' INSERT INTO ora_sprzet SELECT * from komputery' i działa! Mam teraz dane w Oracle.
  • Jeszcze jedna uwaga - mój serwer MS Windows 2003 nie pozwala na podłączenie się do zdalne bazy w ASP (MS IIS), nie wiem jak skonfigurować IIS.

Brak komentarzy: